باشگاه خبرنگاران جوان البرز - خانم یوسفزاده گفت: ۱۱ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی البرزبا رعایت شیوه نامههای بهداشتی به مسافران نوروزی در استان خدمات ارائه میدهند.
او گفت: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و به منظور ارزیابی وضعیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران، طرح تشدید نظارت بر فعالیت این مجتمعهای خدماتی- رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.
یوسف زاده گفت: در نظارت و بازدیدهایی که توسط بازرسان از مجتمعهای خدماتی رفاهی انجام میشود برخی شاخصها از جمله وضعیت نمازخانه، سرویسهای بهداشتی، رستوران و آشپزخانه، پارکینگهای ورودی و خروجی و فضاسازی مناسب برای تسهیل دسترسی معلولان مورد توجه قرار میگیرد.
مسئول مجتمعهای خدماتی، رفاهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز گفت: همچنین برای استقبال از مسافران نوروزی فضاسازی و نوسازی مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی استان نیز انجام میشود که بر این اساس مجتمعها موظف به توسعه فضای سبز (گلکاری و درختکاری) در محوطه بیرونی و رنگآمیزی دیوارها هستند.
او می گوید: علاوه بر این اقدامات همه مجتمعها باید امکاناتی، چون پتو و وسایل گرمایشی را برای نمازخانهها فراهم کنند تا در صورت مسدودشدن راهها با توجه به شرایط جوی فصل بهار امکان اسکان موقت برای مسافران فراهم باشد.
به گفته مسئول مجتمعهای خدماتی- رفاهی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز با هماهنگیهای انجام شده اطلاعات مجتمعهای خدماتی- رفاهی در اختیار مرکز مدیریت راههای استان نیز قرار داده شده است و مسافران میتوانند با تماس با شماره ۱۴۱ از موقعیت مکانی و امکانات مجتمعها مطلع شوند.
راههای استان البرز در ایام نوروز همه ساله محل عبور میلیونها خودرو مسافران از سراسر کشور است.
نتهای پیام/ر.د