براساس گزارشات منتشرشده، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بیش از ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را به امور خیریه اهدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل تسلا، حدود ۵.۷ میلیارد دلار از سهام شرکت را در نوامبر ۲۰۲۱ به امور خیریه اهدا کرد.

براساس گزارش Ведомости؛ ماسک از ۱۹ تا ۲۹ نوامبر در مجموع ۵.۰۴۴ میلیون سهم از سهام خود را به یک سازمان ناشناس اهدا کرد. ارزش کل سهام، بر اساس مظنه تسلا در آن زمان، ۵.۷۴ میلیارد دلار بود که توسط رویترز محاسبه شد.

باب لرد، عضو موسسه تحقیقات سیاست و متخصص سیاست‌های مالیاتی، به آژانس پیشنهاد کرد که ماسک از این کمک مالی، از مزایای مالیاتی قابل توجهی برخوردار خواهد شد. سهام اهدایی به امور خیریه مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود.

اهدای سهام تسلا به خیریه

در دو ماه آخر سال گذشته، این کارآفرین حدود ۱۶.۴ میلیارد دلار سهام تسلا فروخت و همچنین از اختیار خرید ۲۲.۹ میلیون گزینه سهام استفاده کرد. این تاجر گزارش داد که در سال ۲۰۲۱ باید بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات بپردازد.

اندکی قبل از اهدای سهم، در اکتبر ۲۰۲۱، ماسک قول داد که ۶ میلیارد دلار از سهام شرکت را بفروشد و اگر مقامات سازمان ملل به او توضیح دهند که این مبلغ چگونه به حل مشکل گرسنگی جهان کمک می‌کند، این بودجه را به برنامه جهانی غذا اختصاص خواهد داد. این امر پس از آن صورت گرفت که مدیر اجرایی برنامه دیوید بیزلی گفت ۶ میلیارد دلار به نجات ۴۲ میلیون نفر در آستانه قحطی کمک می‌کند.

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
دمت گرم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
انسانیت یعنی همین.بدون توجه به دین،مذهب،ملیت،قومیت و ...
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۱:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
تا اینجای کار احسنت
آخرین اخبار