آنتونی بلینکن در گفتگو با سرگئی لاوروف تاکید کرد واشنگتن همچنان خواهان پیگیری راه حل‌های دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات بر سر اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان- ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: روز گذشته آنتونی بلینکن در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف تاکید کرد واشنگتن همچنان مشتاق دریافت پاسخ مثبت مسکو در مورد پیشنهاد‌های آمریکا و متحدانش در ناتو برای حل اختلافات بر سر اوکراین است.

پرایس در ادامه افزود: بلینکن بار‌ها به همتای روسی خود تاکید کرده که امنیت اروپا و متحدانش در ناتو برای واشنگتن حائز اهمیت زیادی است. وی در این گفتگو بر نگرانی‌های کاخ سفید مبنی بر احتمال حمله نظامی مسکو به کی یف تاکیده کرده و از دولت روسیه خواسته در راستای تنش زدایی در منطقه گام‌های عملی بردارد.

پرایس تاکید کرد: گرچه حمله نظامی به اوکراین موجب واکنش سریع، شدید و جامع آمریکا و متحدان ناتو علیه روسیه خواهد شد، ولی ما همچنان به پیگیری راه حل‌های دیپلماتیک در این موضوع معتقدیم.

آمریکا بار‌ها در هفته‌های اخیر روسیه را تهدید کرده در صورت هر گونه اقدام نظامی علیه اوکراین باید منتظر عواقب سنگین و تحریم‌های شدید واشنگتن علیه مسکو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار