جاپلقی گفت: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در استان می‌طلبد آب‌های سطحی به دشت شهرکرد هدایت و آبخوان‌های این دشت تقویت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای جاپلقی در نشست تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد گفت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان و تامین آب شرب، کشاورزی و فضای سبز یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد مسئولان بوده و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر سهولت در عبور و مرور، ارتقاء سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب می‌تواند در تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد نیز موثر باشد.

جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است بنابراین دفع آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب و در نهایت رفع خسارت‌های احتمالی از مناطق شهری و هدایت آب‌ها به سمت دشت شهرکرد باید انجام شود.


بیشتر بخوانید


شهرداری در جهت بهسازی معابر و رفع مشکلات احتمالی آب‌گرفتگی‌های موجود و با توجه به بارندگی‌های فصلی باید اقدمات لازم را انجام دهد.

شهرداری همچنین رفع نواقص موجود در سیستم هدایت آب‌های سطحی در مکان‌های مورد نیاز را به منظور سهولت در دفع این آب‌ها در دستور کار دارد و به منظور تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد این مهم هر چه سریع‌تر با همکاری دستگاه‌های متولی انجام شود.

در جهت تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد کار‌های مطالعاتی انجام شود

آقای حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه نشست گفت: در حوزه آبخیزداری و تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد باید کار‌های مطالعاتی و علمی دقیق طی ۱۰ روز آینده انجام و از ظرفیت کارشناسان متخصص در این حوزه استفاده شود.

در راستای توسعه پایدار شهری باید تمامی موارد زیست محیطی، علمی و فرهنگی و... مورد توجه قرار گیرد و با حفظ ضوابط حداقلی اقدامات لازم صورت پذیرد.

ایجاد بند‌های خاکی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب‌گذاری سد‌ها انجام می‌شود هرچند معایبی هم دارد، اما مزایای آن بیشتر است.

استعلامات لازم از دستگاه‌های مورد نیاز جهت انجام اقدامات آبخیزداری اخذ شود و هماهنگی بین دستگاهی باید باشد تا بتوان یک کار با خروجی مطلوب انجام شود.

در پایان کارشناسان نظرات خود را جهت تقویت آبخوان‌های دشت شهرکرد و نحوه اجرای طرح‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار