همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با مصر و عربستان

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی از کمک به دولت‌های مصر و عربستان برای توسعه برنامه هسته‌ای آن‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که این سازمان به مصر و عربستان برای توسعه برنامه هسته‌ای آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش رویترز، اظهارات گروسی در کنفرانسی در عربستان بیان شده است. این اظهارات در حالی منتشر می‌شود که عربستان بیش از یک دهه پیش اعلام کرده بود در حال بررسی توسعه برنامه انرژی هسته‌ای خود است. اگرچه هنوز هیچ نیروگاه هسته‌ای در این کشور ایجاد نشده است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان پیشتر نیز گفته بود در راستای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و جایگزینی انرژی‌های پاک، عربستان قصد دارد از ذخایر عظیم اورانیوم خود استفاده کند. ادعای عربستان در خصوص استفاده از انرژی هسته‌ای برای کاهش تولید دی اکسید کربن در حالی مطرح می‌شود که به عقیده بسیاری از کارشناسان، این کشور به دنبال رقابت با ایران به عنوان مهم‌ترین رقیب ژئوپلیتیک خود است. همچنین این کشور، از کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در منطقه پشتیبانی کرده است.

در سال‌های اخیر، بسیاری از کشور‌های جهان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک پایدار به توسعه هسته‌ای روی آورده اند. مصر که بیشتر انرژی خود را از سوزاندن نفت و گاز تامین می‌کند از سال ۲۰۱۳ درخواست جدی خود را برای استفاده از انرژی هسته‌ای مطرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار