جلسه شورای راهبردی در شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  محمد هادی ایمانیه استاندار فارس  در جلسه شورای راهبردی گفت: ما دو خط قرمز داریم یکی عدالت‌محوری در تمام حوزه‌ها و بخش ها و دبگری محیط زیست.

او گفت: هیچ چیز نباید موجب شود که آیندگان تصمیمات و اقدامات امروز ما را قضاوت کرده و ما را نفرین کنند.

ایمانیه گفت:  برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی دو اقدام اساسی باید انجام شود که یکی اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری و دیگری اصلاح کانال های آب و زهکشی های اصولی با هدف ارتقاء و بهره وری آب در حوزه کشاورزی است.

استاندار فارس به اعتبارات محدود استانی در حوزه آب اشاره کرده و استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه را برای حل این معضل بزرگ در استان ضروری دانست و گفت: باید مانند کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و مصرف هر قطره از آب برنامه داشته داشته باشیم.

او گفت: در موضوع تامین و مصرف آب، انتقال آب و حتی فرهنگ مصرف آن باید مانند اقدامات ارزشمندی که در زمینه نقشه راه معادن، برنامه جامع کشاورزی و باغداری و سایر طرح‌های دیگر برنامه جامع پنج ساله در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌ها، سدها، پساب، چاه‌ها و قنات و همچنین مصرف خانگی داشته باشیم.

استاندار فارس گفت: در چهار سال آینده باید آب مصرفی صنایع باید  از بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی تامین شود.

در  جلسه شورای راهبردی گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور تامین آب آشامیدنی روستاها و اقدامات پیشگیرانه از بحران آب ارائه شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.