معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس با تاکید براینکه هیات‌های دانشجویی بازوان توانمند دفاتر نهاد به شمار می‌روند گفت: یکی از اهداف مهم راه اندازی قرارگاه دانشجویی اجرای برنامه‌های کلان دفاتر نهاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حجت الاسلام مرتضی کوهی در جلسه هم اندیشی با مسئولان تشکل و هیات  دانشجویی استان گفت: تلاش داریم نخستین قرارگاه استانی دانشجویی را با حضور دبیران ومسئولان ارشد تشکل‌های دانشجویی در دفترنهاد استان راه اندازی کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان برنامه‌های مغفول مانده در دانشگاه‌ها را دنبال کنیم.

به گفته او؛ تشکل‎های دانشجویی باید به عنوان تشکل‎های جریان ساز گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه اشاعه دهند و مواضع جریان دانشجویی در خصوص مسائل مختلف باید به گونه‎ای بیان شوند که جامعه شاهد اثرگذاری این جریان باشد.

این مقام مسئول توانمند سازی وشناسایی دانشجویان فعال درتشکل‌های دانشجویی را یکی از دیگر از برنامه‌های قرارگاه هیات‌های دانشجویی استانی اعلام کرد.

کوهی گفت: تلاش داریم  با راه اندازی نخستین قرارگاه هیات‌های دانشجویی دفترنهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با استفاده از سفیران فرهنگی قرارگاه‌ها در دانشگاه برنامه‌های مختلفی را  در اهداف دانشگاه اسلامی برگزار کنیم.

معاون سیاسی وفرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: با توجه به اینکه پیش نویس‌هایی آماده سازی شده و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت ولی معتقدیم هر دانشگاه با توجه به ظرفیت آن دانشگاه  می‌توانند برنامه‌های فرهنگی اجتماعی وسیاسی خود را از طریق قرارگاه هیات دانشجویی آن دانشگاه اجرایی کند ومعتقدیم شرایط فرهنگی هر دانشگاه با دیگر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

کوهی گفت: وظیفه تصمیم گیری بر عهده دانشجویان گذاشته شده و با توجه به برنامه‌هایی که از قبل به نهاد اعلام شده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس و از برنامه‌های آنان حمایت خواهد کرد.

معاون نهاد استان با اشاره به سخنان رهبری مجموعه‌های دانشجویی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد امریکایی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام» فراخواندند، گفت: به تاکید مقام معظم رهبری می‌توان با وسایل پیشرفته ارتباطاتی و در فضای مجازی، کمپین‌های عمومی دانشجویان مسلمان را بر اساس مخالفت با سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد تا در مواقع لازم، میلیون‌ها جوان دانشجوی مسلمان با موضع گیری خود، حرکتی عظیم را در جهان اسلام بوجود آورند.

او از مسئولان قرارگاه تشکل‌های دانشجویی وهیات‌های مذهبی دانشگاه‌ها خواست ضرورت امروز دانشگاه‌ها براین است در اجرای برنامه‌های فرهنگی سیاسی و مذهبی نباید تداخل برنامه‌ای ایجاد شود وبه همین منظور باید کل نیاز‌های استان جمع آوری وبه صورت شبکه‌ای اجرایی شود.

علیرضا نظرعلی مسئول تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز نیز گفت: امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا شاکله اصلی دانسگاه‌ها که دانشجو می‌باشد تعطیل شده وبسیاری از برنامه‌های فرهنگی دردانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود.

او گفت: نیاز امروز فعالیت‌های فرهنگی درهر دانشگاه رشد هیات‌های دانشجویی است که از دفتر نهاد این انتظار می‌رود که از آنان حمایت کند.

محمد جواد رحمانی مسئول تشکل دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نیز با بیان اینکه ارموز در دانشگاه فرهنگیان مهمترین مشکلی که وجود دارد برخی از مسئولان دانشگاه برای رفع مشکلات دانشجویان ارتباط لازم را برقرار نمی‌کنند و دانشجویان از فضای دانشگاهی دلسرد شده اند.

این فعال فرهنگی عدم اجرای سیاست‌های نادرست در این دانشگاه یکی دیگر از موضوعات مهم این هم اندیشی مطرح کرد و گفت: عدم سیاست‌های صحیح دیوار جدایی بین مسئول ودانشجو ایجاد شده که در آینده نزدیک مشکل ساز خواهد شد.

رحمانی نبود هیات‌های فعال مذهبی در دانشگاه‌های لار یکی دیگر از موارد مهم فرهنگی در فضای دانشجویی اعلام کرد واز مسئولان مربوطه خواست نسبت به رفع این نقیصه اقدامات لازم را انجام دهند.

زمانی مسئول تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این جلسه به شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی فضای دانشجویی اشاره کرد و نیز گفت: این آمادگی وجود دارد تا برای تولیدات محتوایی فرهنگی از نظر دانشجویان بیشتر استفاده شود.

او اجرایی شدن برنامه‌های  فرهنگی اجتماعی در فضای دانشگاه را یکی از موارد مورد نیاز امروز دانشگاه‌ها دانست و گفت: کرونا تمام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرد به همین منظور نیاز است برنامه‌ها در فضای مجازی یا به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرایی شود تا شور نشاط به دانشگاه‌ها برگردد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.