دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌های جانبازان فاقد مدارک بالینی در زمان سانحه با حضور رییس اداره پذیرش و احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مدیر امور ایثارگران ارتش در باغ‌موزه عفیف‌آباد شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علی وف اشعار رییس اداره پذیرش و احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: برابر تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگانی که در زمان بروز سانحه امکان ثبت مدارک بالینی را نداشته‌اند به ۵ درصد جانبازی نائل می‌شوند و این دومین جلسه رسیدگی به این پرونده‌ها در استان فارس است که قرار است در طی ۳ روز مدارک ۱۳۰۰ نفر از جانبازان که از سوی ایثارگران آجا به بنیاد شهید ارسال شده احراز شود.

او گفت: چنانچه این پرونده‌ها از لحاظ شکلی کامل باشند وارد فرایند کمیسیون پزشکی شده و با تایید بنیاد شهید تا ۵ درصد جانبازی به این رزمندگان اختصاص می‌یابد که تا کنون ۱۰ جلسه در زمینه رسیدگی به این پرونده‌ها با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.

سرهنگ رضا جلال‌زاده مدیر امور ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران  نیز گفت: حسب الامر امیر دریادار پورکلهر معاونت نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت دیدار و سرکشی، موضوع کارت ملی ایثار جامعه هدف رزمندگان آجا و برگزاری کمیسیون احراز جانبازی رزمندگان مشمول تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه به اینجانب ابلاغ گردید که در همین راستا امروز این جلسه برگزار شده است.

او گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته بحمدالله تمامی پرونده‌های تشکیل شده توسط فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس به لحاظ شکلی و محتوایی در چارچوب قوانین و مقررات ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار داشته و از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است که جای تقدیر دارد.

امیر سرتیپ دوم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس نیز گفت: با تلاش شبانه‌روزی یک‌ساله توسط ستاد فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و یگان‌های تحت امر این جلسه در حال برگزاری است و ان شاء‌الله که مسأله اختصاص درصد جانبازی به رزمندگان یگان‌های مستقر در استان فارس محقق گردد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی،جوکار
۲۲:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
باسلام پرونده من فرستاده اند به تهران و تایید شده ویکی کارت ایثار من می ایدجوابم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی قاسمی یوسف آباد
۰۲:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
آیا پرونده تاییدیه یگان اعزام کننده قانون ۸۷ لشکر ۲۸ سندج توپخانه در آجا شیراز تایید شد
آخرین اخبار