دادستان کل کشور گفت: دادستان باید به عنوان مدعی العموم از حق مردم دفاع کند و با آن ها در ارتباط باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حجت الاسلام والمسلمین منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان جدید زنجان که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت ارتقای کیفی و رفع اشکالات و ارتباط با مردم را در دادسرا‌ها جزو اولویت کاری دادستان جدید زنجان برشمرد و گفت: نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود و در ارتباط با مردم هرکجا حقی از مردم زائل شود به عنوان مدعی العموم کوتاه نیایید.

او می گوید: حقوق مردم مصادیقش بسیار گسترده است و ازمسئولان اجرایی در این خصوص می‌خواهیم با همکاری و هم افزایی در این حوزه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی و رضایت عمومی در جامعه گفت: هماهنگی و همدلی ۳قوه مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی را درجامعه هموارترمی سازد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی مسئله برخورد با فساد اداری و اقتصادی را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در مجموعه دستگاه قضایی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا به جد و بدون اغماض پیگیری و برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان هم در این مراسم با اشاره به کاهش ورودی و سازش در پرونده‌ها گفت: دادستانی زنجان در طول ۳سال گذشته در شعب تحقیق و اجرای احکام ۳۲ درصد موجودی پرونده‌ها را داشته ایم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه تعداد پرونده‌ها در شعب دادیاری از ۹ هزار پرونده به ۴ هزار پرونده رسیده است، گفت: زمان رسیدگی به پرونده از ۷۲روز در دادسرا به ۵۸ روز کاهش یافته است.

در پایان مراسم بهروز عباسی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زنجان معرفی و از خدمات حجت الاسلام محسن کرمی قدردانی شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.