هشدار کشور‌های غربی درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین

برخی کشور‌های غربی هشدار دادند حضور نظامی روسیه علی رغم ادعا‌های مسکو مبنی بر عقب نشینی از مرز‌های اوکراین در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان- برخی کشور‌های غربی از جمله استونی ادعا می‌کنند حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین برای حمله و اشغال یک منطقه کلیدی در این کشور در حال افزایش است.

به گفته خبرگزاری رویترز، رییس اطلاعات امنیتی انگلیس در یک نشست خبری در این باره گفت: روسیه روز گذشته یک بیمارستان صحرایی دیگر در مرز‌های اوکراین مستقر کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد: عقب نشینی از مرز‌ها ادعاییست که روسیه می‌کند، ولی ما هیچ نشانه‌ای از کم شدن نیرو‌های نظامی در منطقه نمی‌بینیم. برعکس گفته‌های پوتین ما شاهد پیشرفت واحد‌های نظامی حیاتی به سمت مرز‌ها هستیم.

میک ماران، رییس کل سرویس اطلاعات خارجی استونی هم اعلام کرد:حدود ۱۰ گروه نظامی روسیه در حال حرکت به سمت مرز‌های اوکراین هستند و برآورد می‌شود تا به حال بیش از ۱۷۰ هزار نظامی در مرز‌ها حضور داشته باشند.

ماران همچنین افزود: اگر روسیه موفق به اشغال اوکراین شود در سال‌های آینده این کشور را برای فشار به کشور‌های حوزه بالتیک تشویق خواهد کرد. تهدید به جنگ به ابزار اصلی سیاست خارجی پوتین تبدیل شده است.

رییس کل سرویس اطلاعات خارجی استونی نیز اعلام کرد: برآورد ما این است که روسیه به دنبال یک حمله نظامی محدود به مناطق کلیدی اوکراین است. به نظر می‌رسد مسکو از حمله به شهر‌های بزرگ اجتناب می‌کند، زیرا برای تصرف این شهر‌ها به نیرو‌های نظامی زیادی نیاز دارد.

در همین حال لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر خود به کی یف و دیدار با مقامات اوکراین، ضمن تاکید بر حمایت‌های همه جانبه لندن از حفظ تمامیت ارضی اوکراین از دولت روسیه خواست به تجمع نیرو‌های نظامی در امتداد مرز‌ها پایان دهد.

تراس در جمع خبرنگاران گفت: من از روسیه می‌خواهم مسیر دیپلماسی را در پیش بگیرد. ما آماده گفتگو با مسکو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار