رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حقوق کارمندان و کارگرانی که کمترین دریافتی را دارند در بودجه سال آینده کشور، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-حمیدرضا حاجی بابایی گفت: برهمین اساس و در بودجه، حداقل حقوق کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان تعیین شده است.

بر این اساس برای سال جدید، میزان حقوق‌های پایین (کمترین رقم) ۶۰ درصد و حقوق‌های بالا (رقم‌های بالا) ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده چراکه مسکن کلیدواژه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال آینده تعیین شده است.

به گفته حاجی بابایی بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای اقشار مردم و همچنین حوزه‌های تولید و اشتغال در اصناف مختلف است.

او گفت: نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که سهم هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، قابلیت افزایش تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان  به منظور کمک برای رونق حوزه اشتغال و تولید را دارد.

با توجه به استانی شدن تبصره ۱۶ این بودجه در قالب، تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام‌های کوچک به مردم پرداخت خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص یافته است و هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

او در خصوص مباحث فرهنگی بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: به فرهنگ و هنر نیز در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای شده به شکلی که ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص یافته است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بدین به مافیاهاتون
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
به قول خاله قزی خدا بیامرز شما نرخ کالا های اساسی و مایحتاج مردم را ساعت به ساعت بالا نبرید افزایش حقوق پیشکش....الان 60 درصد میگذارید رو حقوق ها از فردا هنوز افزایش حقوق اجرایی نشده قیمت جنس ها 3 برابر میشه از مغازه دار و غیره میپرسیم چرا اینقدر گران شده میفرمایند مزد کارگر زیاد شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
90 در صد مصایب مردم را رژیم شما برای مردم بوجود آورد. اگر علت آن عامل خارجی بود مردم میپذیرفتند و از رژیمتان حمایت هم میکردند. ولی متاسفانه بادست خودتان برای مردم مشکلات افریدید از ادامه جنگ بعداز فتح خرمشهر و سوزاندن دار و ندار این ملت تا اشغال سفارت و پیامدهای مصیبت بار آن تا شاخ و شانه کشیدن های احمدی نژاد و ایجاد هفت قطعنامه فلج کننده تا فساد و رانتخواری ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ما که اگر حقوقمون را بگیم آبروتون میره آخه یک نگاهی کنین ببینین چند درصد دارن حقوق زیر یک میلیون میگرین و اندازه چند نفر کار می کنن آخه اندکی انصاف
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
10%افزایش حقوق کارمندان برای جلوگیری از افزایش تورم ولی افزایش 60%ی حق ویزیت پزشکان البته بدون تاثیر در افزایش تورم .؟ البته نکته اینجاست که حقوق رو دولت باید پرداخت کنه ولی حق ویزیت پزشکان رو مردم .بخشش از کیسه مردم ؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چه قدر جالبه
سرمایه دارا میشینن برای مردم کم درامد تصمیم میگیرن .
خود مسئولین می تونن با حقوق کارگری زندگی کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
شما حقوقارو ۱۰۰در صدم افزایش بدین نا بازن قدرت خریدمون از بین رفته...کارگرا ی فلک زده محتاج نون شب شون شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
یعنی میخواییی حقوق هارو کم کنید اقایی حاجی باباییییی با وجود این همه تورم
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
مگه مسئولین نمیگن که خط فقر 10 میلیون تومن هست پس چرا مالیات را از 5میلیون حساب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
كسي نيست اين مجلس رو بنشون سر جاش مگر آنهايي كه قديمي تر بودند و كمي حقوق شان بالاتر رفته چه گناهي كردند كه سالها بخاطر تصميمات شما ها بايد چوب بخورند. لعنت به اين تصميم شما كه بدون فكر كار ميكنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
اين چه قانون من درآوردي درست كرديد كه چندين سال داريد اجرا ميكنيد. چرا بايد حقوقهاي پايين 60 درصد و حقوقهاي بالا 10 درصد چرا كسي اول كارش است حقوق بالاتري نسبت به كسي كه سالها كار كرده و يا كسياني كه در كسوت مشاغل علمي و حساس كشور هستند اين چه ظلمي است كه به نخبگان روا ميداريد.
آخرین اخبار