مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: دو سوم منابع ودیعه مسکن از محل منابع عادی بانک‌ها و یک سوم هم از محل آزادسازی سپرده قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - شهرزاد دانشمندی گفت:  بر اساس مصوبه ستاد کرونا، تا کنون همان سقف ۱۰ هزار میلیارد  تومان برای وام ودیعه است و افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن به علت افزایش نقدینگی به دلیل آزادسازی سپرده قانونی بانک‌ها در کارگروه تخصصی ستاد کرونا، تا به حال رای نیاورده و تایید نشده است.


بیشتر بخوانید 


تا به امروز ۸۷۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است و ۱۳۰۰ میلیارد تومان هم در دست اقدام برای پرداخت است. این در حالی است که قرار بود ثبت نام متقاضیان بر اساس این سقف، انجام شود، اما ثبت‌نام‌هایی که انجام شده تا سقف ۲۳ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر سهمیه‌ای است. که باعث ناراضایتی افراد شده چون  تامین آن توسط بودجه دولت نیست و از طریق منابع بانک‌ها و بخشی هم از محل آزادسازی سپرده قانونی صورت می گیرد.

ستاد کرونا در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد  تومان برای تسهیلات ودیعه مسکن تعیین کرده بودند، که به خاطر تعداد کم متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد  تومان پرداخت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار