بکارگیری پهپاد جنگی لانست-۳ روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه

ارتش روسیه از نسخه به روز رسانی شده پهپاد نظامی لانست-۳ علیه تروریست‌ها در سوریه بهره می‌برد.

یک منبع نظامی و دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفت نیرو‌های مسلح روسیه از نسخه به روز رسانی شده پهپاد لانست-۳ علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده کرده اند.

بنابر اعلام این منبع «به عنوان بخشی از این آزمایش‌ها، نسخه جدید پهپاد لانست-۳ چندین بار توسط یگان‌های نظامی روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه استفاده شد.»

پهپاد لانست -۳ توسط شرکت ZALA AERO طراحی و ساخته شده است که جزئی از گروه «کلاشنیکوف» است. حداکثر وزن این پهپاد ۱۲ کیلو گرم و قادر به حمل کلاهکی به وزن سه کیلوگرم است. جالب آن است که برای این پهپاد فرودی در نظر گرفته نشده است، زیرا بخودی خود با نابودی هدف، از بین می‌رود.

این نسخه دارای دو بال X شکل است و مدت زمان پرواز این نسخه از پهپاد کامیکادزه ۴۰ دقیقه و حداکثر سرعت آن ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است.

مهمات پرنده یا سرگردان دسته‌ای از سلاح‌ها هستند که در حالت جستجو می‌توانند برای مدت طولانی در منطقه هدف مورد نظر پرواز کنند. هنگامی که هدفی شناسایی می‌شود، چنین پهپادی مانند یک موشک هدایت شونده هوا به سطح به آن ضربه می‌زند و خود را به طور کامل منهدم می‌کند.

این برای نخستین بار نیست که روسیه از تجهیزات نظامی جدید خود برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه استفاده می‌کند. پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرد روسیه جنگنده‌های MiG-۳۱ K، موشک‌های مافوق صوت کینژال Kinzhal و بمب افکن‌های راهبردی توپولف Tu-۲۲ M را در پایگاه هوایی خود در سوریه برای تمرینات دریایی و کنترل حملات احتمالی تروریست‌ها مستقر کرده است.

نظامیان روس با توافق دوست قانونی سوریه از زمان ظهور گروه تروریستی داعش در این کشور حضور دارند و از عملیات ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی و فعالیت‌های بشردوستانه حمایت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان / بین الملل / خاورمیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار