کاهش ورودی آب سد سفیدرود/ شخم زمستانه شالیزار‌ها شتاب گیرد

فرماندار رشت با اشاره به کاهش ورودی آب سد سفیدرود از شالیکاران خواست در انجام شخم زمستانه شتاب کنند.

حمیدرضا امام‌پناهی گفت: امسال در بحث تأمین آب کشاورزی شرایطی به مراتب سخت‌تر از سال گذشته داریم و تا امروز فقط در ۱۵ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان رشت شخم زمستانه را داشتیم.

به گفته او آمار‌ها نشان می‌دهد سال زراعی سختی را در پیش خواهیم داشت و برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی باید از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: در حال حاضر آبگیری پشت سد سفیدرود ۳۳۰ میلیون مترمکعب است و ورودی آب به سد کاهش ۶۰ درصدی دارد که این زنگ هشداری است.

آقای امام‌پناهی از شالیکاران خواست از ظرفیت بارش‌های زمستانی برای انجام شخم زمستانه اراضی شالیزاری استفاده کنند.

همچنین به گفته او بالغ بر ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی امسال نیازمند لایروبی هستند که بر اساس داده‌های هواشناسی باید آمادگی لازم را داشت و لایروبی‌ها هر چه سریعتر با مدیریت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام گیرد.

شهرستان رشت در حال حاضر ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۳۰ حلقه چاه دارد که توسط جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود و باید از اکنون مورد بازرسی و بازسازی قرار گیرند.

بیمه یک پنجم اراضی کشاورزی رشت

حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت

فرماندار رشت گفت: در سال گذشته فقط حدود یک پنجم اراضی کشاورزی این شهرستان بیمه شدند که آمار خوبی نیست و صندوق‌ها باید در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند تا اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

شهرستان رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

پایان خبر

باشگاه خبرنگاران جوان/ استان ها/ گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.