عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان:

حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق اصفهان زیر کشت رفت

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه داران شرق استان در پی افزایش خروجی سد زاینده رود زیر کشت رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسین محمدرضایی گفت: حدود ۲۵ هزار هکتاراراضی کشاورزی حدود ٢۵ درصد از زمین‌های کشاورزی حقابه داران شرق استان اصفهان را شامل می‌شود.

بصورت تقریبی می‌توان گفت از مساحت مورد اشاره، ۶٠ درصد به کشت گندم و ٢۵ درصد به کشت گلرنگ اختصاص پیدا کرد که بیشترین کشت گلرنگ در منطقه رودشتین و حدود ١۵ درصد باغ‌ها و کشت‌های ریشه‌ای مانند یونجه بوده است.

اودرباره پیش بینی حجم محصول برداشت شده در ماه‌های آینده گفت: این رقم تابعی از بارندگی‌ها و مقدار آب تخصیصی به کشاورزان در نوبت‌های بعدی بازگشایی زاینده رود است، اما بطور میانگین ۶ تا هفت تُن گندم و ۲ تا چهار تُن دانه گلرنگ از هر هکتار برداشت می‌شود.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان می‌گوید معیشت حدود ۳۰ هزار خانوار کشاورزان حقابه دار شرق اصفهان به کشاورزی گره خورده است و در صورت تنش آبی محصول آن‌ها با افت تولید مواجه شده و برداشت محصول ناکافی مانند سال‌های قبل که شاهد خشکی رودخانه زاینده رود بودیم آسیب‌های جدی به این قشر زحمتکش وارد می‌کند.

خروجی سد زاینده‌رود ۱۲ بهمن امسال با هدف جاری سازی آب در بستر این رودخانه در حوزه شهر اصفهان و سپس شرق استان به‌منظور کشت غله در بخشی از اراضی کشاورزی بصورت پلکانی افزایش و ساعت ۱۰ صبح ۲۴ بهمن کاهش یافت در نتیجه بخش قابل توجهی از بستر زاینده رود از جمله در کلانشهر و شرق این استان دوباره خشک شد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار