باشگاه خبرنگاران جوان- علی اصغر قائمی گفت: به صورت مطلق نمیتوان گفت که تمام بودجه را باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی کرد و سراغ ایجاد پارکینگهای طبقاتی در پایتخت نرویم بلکه باید نقطه تعادلی در این مورد ایجاد کنیم.
به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در حوزه حمل و نقل عمومی لازم است که محاسبه علمی انجام شود و طبیعتا باید برای نقاط مختلف شهر برنامه ریزی کرد. یکشنبه هفته گذشته در پی بررسی بودجه، برنامه ریزی برای ایجاد چندین پارکینگ طبقاتی در سال ١٤٠١ انجام شد.
قائمی گفت: حمل و نقل عمومی شهر تهران نیاز به توسعه جدی دارد و سهم قابل توجهی از بودجه برای همین کار هم اختصاص داده شده است، امیدواریم دولت هم سهم و نقش خودش را ایفا کند، اما برای توسعه حمل و نقل عمومی میتوان از طرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد تا تامین منابع انجام شود.
به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، البته رسیدگی به حمل و نقل عمومی، موضوعی کوتاه مدت نیست و حداقل بالای ٤ سال زمان میبرد زیرا ما در این چندسال عقب ماندگی بسیار زیادی داشتیم. برای مثال ما در سال ٩٦ بیش از ٦ هزار اتوبوس داشتیم، اما در حال خاضر تنها ٢ هزار و ٣٠٠ اتوبوس داریم.
قائمی گفت: دوره قبل در بخش نگه داشت، ضعف داشته است، اظهار نظر کافی نیست و باید عمل کرد.
انتهای پیام/
به نظر من زیر شهرا باید بشه پارکینگ و روی شهرا بشه خونه