نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب، باروق و چهاربرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در باروق به غیر از دامداری و کشاورزی هیچ زیرساختی وجود ندارد و باید به این امر مهم از سوی مسوولان توجه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - مهدی عیسی زاده روز پنجشنبه در سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان باروق در جمع مردم دهیاران و مردم بخش نختالو با اشاره به محرومیت این منطقه گفت: اگر آب کشاورزی اختصاص یابد نیازی به نهاد‌های دامی نخواهیم داشت چرا که حاصلخیزی خاک منطقه در صورت وجود آب ضمن اشتغال زایی، نیاز‌های دامی منطقه را تأمین خواهد کرد.

اکنون آبی نیست و بیشتر زمین‌های کشاورزی این منطقه دیم است و باید از رودخانه اجیرلی یک میلیون مترمکعب به این منطقه تخصیص داده شود.

او گفت: در غیر اینصورت باید نهاده‌های دامی اختصاص یابد تا دام‌های مولد کشتار نشود؛ زیرساخت‌ها در باروق آماده نشده و این امر مهم نیاز به دستور ویژه مقام عالی استان دارد.

اکنون مقام عالی استان به همراه معاونان خود و مدیران استانی، در منطقه حضور یافته تا گامی در جهت محرومیت زدایی این منطقه بردارد.

به گفته او: ۶۵ هزار نفر از این منطقه به علت عدم ایجاد امکانات رفاهی در گذشته مهاجرت کرده و در حاشیه شهر‌های تهران و قم ساکن شده‌اند؛ استاندار استان با سفر به این منطقه از نزدیک شاهد محرومیت و کوچ مردمان این مناطق شد.

او گفت: در گذشته وقتی اعتبارات در میاندوآب تخصیص می‌یافت، چیزی به باروق نمی‌رسید و اربط به عنوان آخرین روستای باروق که در همسایگی آخرین روستای آذربایجان شرقی بنام قلی‌کندی قرار دارد که دارای امکانات گاز، راه، اینترنت بوده و جمعیت آن تثبیت شده، ولی روستای اربط این امکانات را ندارد و مردم آن مهاجرت کرده‌اند.

او گفت: به جهت انتخاب این منطقه به عنوان مقصد سفر خود؛ در بیشتر روستا‌های باروق مدارس به صورت کانکسی هستند و حتی برخی روستا‌ها نیز فاقد مدرسه هستند و باید دانش‌آموزان با خودرو جهت تحصیل به روستای دیگر رفت و آمد کنند.

در مرکز بخش نختالو به احداث مدرسه شبانه روزی نیاز است؛ دانش‌آموزان در این روستا‌ها با مشکل مواجه هستند و ساخت مدرسه در نختالو به جهت مرکزیت روستا‌ها نیاز و ضروری است.

او ایجاد و ساخت مراکز تفریحی و ورزشی را در این بخش به جهت رفاه جوانان منطقه ضروری دانست و گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه حداقل هفت ماه در این منطقه زمستان است که برای اوقات فراغت جوانان به وجود دو باب سالن ورزشی نیاز است.

 او گفت: همچنین فاز دوم درمانگاه نختالو در دستور کار قرار گیرد چرا که به جهت بعد مسافت زیاد با مراکز درمانی شهرستان و همچنین بسته بودن راه ارتباطی منطقه در اثر بارش برف و کولاک بیماران در اسرع وقت به بیمارستان  نمی‌رسند.

همچنین اختصاص آمبولانس پیشرفته، دایر شدن شهرداری در نختالو در راستای عمران و آبادانی این بخش، تعبیه ماشین‌آلات راهداری مدرن، ایجاد راه‌های دسترسی از روستا‌ها به محور سرچم با خرید اراضی در جهت سهولت در ارتباط، توجه به گردشگری این منطقه به جهت وجود آثار تاریخی و طبیعی بکر در این بخش و حضور گردشگران زیادی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.