کشف بیش از پنج تن کالای قاچاق در کرمانشاه

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از پنج تن کالای قاچاق، غیرمجاز، تقلبی، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در یک سال گذشته امحا شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کیومرث رحیمی گفت : بیش از پنج تن کالای قاچاق، غیرمجاز، تقلبی، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در یک سال گذشته با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی به روشی کاملا بهداشتی و با نظارت سازمان محیط زیست امحا شد.

به گفته مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این کالا‌ها عمدتا شامل لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته و دارو‌های شیمیایی، دارو‌های گیاهی دست‌ساز و تقلبی و فاقد مجوز، ملزومات پزشکی، انواع مواد خوراکی غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی قاچاق و تقلبی بودندکه خارج از شبکه رسمی توزیع عرضه می‌شدند.

ارزش ریالی این اقلام که در ۱۲ ماه گذشته توسط بازرسان معاونت غذا و دارو و یا نیروی انتظامی کشف و توقیف شدند، حدود ۲۸ میلیارد ریال است.

مردم می‌توانند برای خرید کالا‌های سلامت محور به برچسب اصالت و سلامت کالا و پروانه بهداشتی ساخت و تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و کالا‌هایی از قبیل دارو و مکمل‌های ورزشی را فقط با تجویز پزشک و از مراکز مجاز عرضه (داروخانه ها) خریداری نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.