استاندار گیلان گفت: ۳۰ کیلومتر از سواحل این استان در تصرف دستگاه‌های دولتی بود که آزادسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اسدالله عباسی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بخش خبری امشب شبکه یک سیما گفت: تمام نوار ساحلی تحت تصرف دستگاه‌های دولتی در گیلان آزاد شده است.

به گفته او ۳۰ کیلومتر از سواحل استان گیلان در تصرف دستگاه‌های دولتی بود که با همت همه دست اندرکاران، یک هفته قبل از اتمام زمان  ضرب الاجل رئیس جمهوری، آزادسازی شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر به گیلان (جمعه ۸ بهمن ماه) به دستگاه‌های دولتی دستور داده بود؛ سواحل اشغال شده در حریم ۶۰ متری دریا را در تمامی استان‌های ساحلی به نفع مردم آزاد کنند.

استاندار گیلان گفت: هم اکنون به جز نقاطی که فعالیت نظامی، دریایی و بندری و اسکله است، همه ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی تصرف شده توسط دستگاه‌های دولتی در این استان، به نفع مردم آزادسازی شده است.

بلافاصله بعد از سفر رئیس جمهوری به گیلان، جلسه فوری کارگروه آزادسازی ساحل با حضور همه مسئولان ذیربط در استانداری تشکیل و نقاط در تصرف دستگاه‌های دولتی، احصاء و مشخص شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

آقای عباسی بحث ساحل خواری و جنگل خواری را نمونه‌ای از فساد آشکار برشمرد و گفت: در ۲۴ بهمن ماه یک گزارش خلاف واقع از زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده بود که شخصا در منطقه حضور یافتم و در میدان تصمیم لازم اتخاذ شد و بازگشایی صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


هنوز ۴ درصد از سواحل گیلان در اختیار اشخاص است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز امروز گفت: ۱۱ درصد از سواحل استان در تصرف دستگاه‌های دولتی بود که به طور کامل آزادسازی شد.

به گفته میرحامد اختری ۴ درصد از سواحل گیلان هم در اختیار و تصرف اشخاص حقیقی قرار دارد که برای آزادسازی به حکم قضایی نیاز است و در مراحل بعدی در اولویت آزادسازی قرار خواهد گرفت.

استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان است.

آستارا، تالش، رضوانشهر، بندر انزلی، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر از شهرستان‌های ساحلی استان گیلان هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.