بهای طلای سیاه در بازار جهانی این روز‌ها تحت تاثیر حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین و احتمال احیای برجام قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرمایه گذاران بازار‌های نفتی معتقدند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعلام رسمی توافق برای احیای توافق هسته‌ای ایران بازار می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش، ۹۱ دلار و ۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

گفته می‌شود چشم انداز احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران و بازگشتن ظرفیت نفتی ایران به بازار انرژی بر معاملات روز‌های اخیر تاثیر زیادی گذاشته است.

قیمت هر دو شاخص نفتی در روز‌های اخیر به دلیل تنش‌های سیاسی بر سر اوکراین و برخی مناطق خاورمیانه و احتمال تاثیر این اخبار بر میزان عرضه جهانی نفت به بیشترین میزان خود در ۷ ساله اخیر رسید. کشورهای غربی از جمله آمریکا، روسیه را تهدید کرده اند در صورت حمله نظامی به اوکراین باید منتظر تحریم‌های بی سابقه‌ای باشد.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: هر گونه تحریمی که قرار است علیه روسیه اعمال شود نباید شامل واردات انرژی به کشور‌های اروپایی باشد.

کشور‌های غربی در ماه‌های اخیر به شدت درگیر بحران انرژی از جمله نفت و گاز هستند و هر گونه تحریم نفت و گاز روسیه می‌تواند کشور‌های اروپایی را با مشکلات جدی اقتصادی مواجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
روزی که جنگ شروع بشه نفت میشه بشکه ایی ۲۰۰ دلار به بالا و در درجه اول اروپا میره رو به نابودی که البته جز نقشه اصلی خود امریکاست چون امریکا اروپای قوی نمی خواد که شاخ بشه..... ولی بدانند جنایتکاران اراده و خواست الهی بر نابودی اونها قرار داره و به یاری و خواست خداوند ایران ابر قدرت آینده دنیا خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سود اصلی از این افزایشها رو خود روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس میبرند و ما فقط نظاره کریم.
آخرین اخبار