بایدن وضعیت اضطراری در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید می‌کند

رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری در این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن وضعیت اضطراری در این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید می‌کند.

به گزارش آرتی، در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا که از سوی کاخ سفید تهدیدی بزرگ برای سلامت جامعه و امنیت این کشور عنوان شد، وضع اظطراری اعلام که باید به مدت دو سال تا  اول مارس ۲۰۲۲ (۱۰ اسفند ۱۴۰۰) در کشور حفظ شود.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز که آمار کرونا را بر اساس اطلاعات ارائه شده به وسیله‌ی مقامات فدرال و محلی این کشور تهیه می‌کند،  تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ابتدای همه گیری این ویروس تاکنون از ۷۸.۳ میلیون نفر فراتر رفته و تعداد قربانیان این ویروس از ۹۳۳.۷ هزار نفر رسیده است و بر این اساس واشنگتن از لحاظ هر دو شاخص رتبه اول را در جهان دارد.

چندی قبل این دانشگاه گزارش کرده بود که میزان مرگ و میر مرتبط با کرونا در برخی از شهرهای آمریکا از جمله ایندیاناپلیس و سانفرانسیسکو بیشتر بوده است و کارشناسان بهداشت نیز بر این باور بوده اند که آمار مرگ و میر بیشتر در میان افرادی است که از زدن واکسن کرونا امتناع کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار