رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف با هدف انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در استان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سرهنگ علی فکری گفت: ماموران پلیس راهور در جریان اجرای این طرح، وسیله نقلیه موتورسوارانی که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده روها، مخدوش کردن و پوشاندن پلاک، عبور از چراغ قرمز، لایی کشیدن و تک چرخ، ایجاد آلودگی‌های صوتی و صدا‌های ناهنجار می‌کنند را توقیف و راهی پارکینگ می‌کنند.

 حرکت با موتورسیکلت‌های بدون پلاک، رانندگی بدون گواهینامه، انجام حرکات مخاطره آمیز، ورود به داخل بوستان‌ها و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، همراه نداشتن مدرک هویتی و بیمه نامه هم از دیگر مصادیق تخلف های، مشمول برخورد قانونی به شمار می روند.

او گفت: جامعه هدف پلیس در این طرح، جوانان و نوجوانان هستند که اغلب بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی و انجام حرکات مخاطره آمیز نظیر تک چرخ، لایی کشیدن، عبور از پیاده رو، عبور از چراغ قرمز و خلاف جهت خودرو‌ها می‌کنند.

بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان تردد دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: موتورسواران  در ۶۰ درصد سوانح مقصر شناخته می‌شوند  و داده‌های آماری بیانگر این است که به ترتیب عابران، موتورسواران و سرنشینان وسیله نقلیه بیشترین مجروحان، مصدومان و متوفیان سوانح رانندگی درون شهری استان همدان را به خود اختصاص دادند.

در ۱۰ ماه نخست امسال هشت موتورسوار در سوانح درون شهری استان همدان فوت و ۸۴۶ نفر هم مجروح شدند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.