نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مشکلات جامعه کارگری باید بر طرف شود و قرارداد‌های کار موقت هم قابل قبول نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت -  آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با اعضای خانه کارگر گیلان گفت: قرارداد‌های کار موقت ۸۹ روزه قابل قبول نیست و پرداخت حقوق ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار یا ۲ میلیون تومان منصفانه و قابل قبول نیست و مصداق استعمارگری است.

بستر‌های مناسب برای تولید، به ویژه در بخش کشاورزی در گیلان وجود دارد و مشکلات جامعه کارگری باید بر طرف شود و ائمه جمعه وظیفه دارند مطالبات و مشکلات این قشر را مطرح و در این باره مطالبه گری داشته باشند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دلیل عقلی، شرعی و عرفی دارد.

حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در این دیدار با بیان اینکه ۹۷ درصد قرارداد‌های کارگران استان به صورت موقت است، گفت: جامعه کارگری گیلان امنیت شغلی ندارد و از دولت و مجلس انتظار داریم امنیت شغلی را به کارگران برگردانند.

معیشت، امنیت شغلی و وضعیت درمانی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری گیلان است و در حالی که خط فقر در کشور ۹ میلیون تومان اعلام شده، حقوق ماهانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پاسخگوی نیاز کارگران و بازنشستگان نیست.

غلامرضا خوالگر، رئیس هیئت مدیره کانون شورا‌های کار گیلان نیز با بیان اینکه ۸ تا ۱۰ نوع قرارداد کاری در گیلان داریم که امنیت شغلی کارگران را به هم ریخته است، گفت: کارگران خواستار پیگیری مطالبات و رفع مشکلات جامعه کارگری هستند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.