مدیرکل استاندارد فارس گفت: تجهیزات تفریحی تله کابین مشمول استاندارد اجباری بوده و راه اندازی از هرنوع تله کابین مستلزم دریافت پروانه استاندارد است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیر کل استاندارد فارس گفت: پروانه استاندارد تنها تله کابین مستقر در استان فارس پس از بازرسی ها‌ی فنی و بررسی‌های صورت گرفته صادر شد.

رهنما گفت: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان فارس مناطق کوهستانی و برفگیر استان است، لذا سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات تفریحی و ورزشی ازجمله تله کابین ازتوجیه اقتصادی مطمئنی بخورداراست، که خوشبختانه تله کابین ۴ نفره منطقه سپیدان دراین زمینه تاسیس و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از نظر فنی و ایمنی استاندارد‌های لازم را داراست و هموطنان میتوانند از این وسیله استفاده کنند.

تله کابین باید حداقل یک مسئول فنی و ۴ اپراتور داشته باشد و بهره بردار ملزم به استفاده از محور‌های ساخته شده با برچسب تایید شرکت بازرسی استاندارد بوده و همچنین ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهره برداری سرویس و نگهداری، تعمیرات اصولی و استفاده از افراد مجاز در طرح تخلیه اضطراری می‌باشد ضمنا اینکه نوع کنترل این تله کابین PLC است.

راه ارتباطی مصرف کنندگان با اداره کل سامانه رسیدگی به شکایات در سایت اداره کل استاندارد و همچنین شماره گیری ۳۶۲۹۰۹۰۶ است.

به گفته رهنما؛ پروانه استاندارد صادره دارای اعتبار یکساله بوده و به منظور اطمینان ازایمنی تله کابین بازرسی‌های ادواری و مراقبتی هر سه ماه یکبار در طول بازه زمانی بهره برداری صورت می‌پذیرد.

مدیر کل استاندارد فارس در خصوص وضعیت کیفیت محصولات واحد‌های تولیدی دارای علامت استاندارد استان فارس گفت: با توجه به بازرسی‌های سرزده و نمونه برداری‌های انجام شده کیفیت محصولات تولیدی استان قابل قبول و مصرف کنندگان  میتوانند با اطمینان نسبت به مصرف کالا‌های دارای علامت استاندارد اقدام و در صورت داشتن هرگونه شکایت مراتب را به اداره کل استاندارد منعکس کنند.

رهنما از افزایش ۱۰ درصدی بازرسی فنی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان نسبت به برنامه پیش بینی شده خبر داد.

او گفت: در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۳۲۰۰ بازرسی سرزده از واحد‌های تولیدی استان انجام و بیش از ۳۴۰۰ نمونه کالا نمونه برداری ودر آزمایشگاه‌ها مورد آزمون قرارر گرفت.

مدیر کل استاندارد فارس از پلمب ۱۵ واحد تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: عدم تمکین مدیران این واحد‌های تولیدی به قوانین استاندارد و عدم توجه به اخطار‌های اداره کل استاندارد مبنی بر دریافت پروانه استاندارد منجر به حکم قضایی پلمپ این واحد‌ها شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.