برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی از فردا تا اواسط دوشنبه در بسیاری از نقاط استان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - معصومه نوروزی گفت: اگرچه برای امروز، بارش‌های خفیف و پراکنده شهرستان کوهرنگ را فرا می‌گیرد، اما این بارش‌ها گسترده و موثر نیست و سامانه بارشی موثر از روز یکشنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۰، از نیمه غربی استان فعالیت خود را آغاز می‌کند و شدت آن در روز یکشنبه برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لردگان، کیار، فارسان و خانمیرزا و جنوب لردگان است.

این سامانه به تدریج تا روز دوشنبه تمامی نقاط استان را فرا می‌گیرد و بعدازظهر دوشنبه از استان خارج می‌شود.

برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید موقتی شکل می‌گیرد و این رخداد در ارتفاعات برف‌گیر موجب شکل‌گیری کولاک برف می‌شود.

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست؛ در مناطق جنوبی استان بارش‌ها بیشتر به شکل باران و در ارتفاعات به شکل باران و برف است از همین رو توصیه می‌شود دامداران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و فعالیت‌های کوهنوردی طی این دو روز در استان متوقف شود.


بیشتر بخوانید


شیلات‌داران نیز نسبت به تنظیم آب استخر‌های پرورش ماهی اقدام کرده و رانندگانی که قصد عبور از محور‌های کوهستانی و برف‌گیر استان دارند خودرو‌های خود را مجهز به زنجیرچرخ و وسایل ایمنی کنند.

برای روز سه‌شنبه کاهش دما، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار