مدیر روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: نام دانشگاه دامغان در جدیدترین رتبه‌بندی موسسه تایمز سال ۲۰۲۲ در جمع برترین دانشگاه‌های جوان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - آقای پیروز کلاهی می گوید: دانشگاه دامغان با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱ و کسب امتیاز ۲۵/۱ تا ۲۸/۱ در جمع دانشگاه‌های ایرانی حاضر در رتبه بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های جوان تایمز و به عنوان دانشگاه بیست و چهارم کشور قرار گرفت.

 رتبه بندی دانشگاه‌های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده است بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی که رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می‌شود، عمل می‌کند.

 رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان آموزش عالی تایمز روشی مشابه با رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای ارزیابی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند. این رتبه بندی شامل موسساتی است که از سال ۱۹۷۲ تاکنون تاسیس شده اند.

 شاخص‌های عملکرد در پنج حوزه گروه بندی می‌شوند که شامل آموزش، پژوهش، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد از صنعت است.

 رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این تعداد، نسبت به تعداد ۴۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است و این در حالی است که هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه اول و دوم شدند و ایران و انگلستان هر دو با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه‌های برتر قرار دارند.

این دانشگاه ۱۷۲ عضو هیات علمی، ۶۰ آزمایشگاه، ۲۲ کارگاه، مرکز محاسبات داده‌های سنگین، یک خانه ریاضی و یک لابراتوار زبان دارد و در حال حاضر دارای ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته دکتری است.

انتهای پیام/ ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.