تمام دستگاه‌های دولتی موظفند که مستندات اراضی خود را در مهلت مقرر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان -رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک این سازمان با وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را امری مهم در پیشبرد مستندسازی اراضی دستگاه‌های دولتی و اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور دانست.

  به گفته رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مستندسازی و صدور اسناد کاداستری را عاملی جهت جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف و زمین خواری است و ایجاد کارگروه‌های مشترک و جلسات تخصصی با دستگاه‌های دیگر میتواند عامل مهمی جهت تسریع در مستندسازی اراضی دولتی باشد و لازم است مدیران استانی نیز در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

بابایی با اشاره به بانک املاک و اراضی سازمان گفت: در بانک املاک و اراضی اطلاعات جامعی از اراضی قابل دسترس می‌باشد.

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ماده ٦ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ١٣٨٧/٢/٢٥ گفت: تمام دستگاه‌های دولتی موظفند که مستندات اراضی خود را در مهلت مقرر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. در پایان مقرر گردید تفاهم نامه‌ای برای همکاری‌های مشترک تنظیم و مبادله گردد.

کاداستر یا حدنگاری فهرست نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری  که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار