سرپرست کاروان ورزشی ایران گفت: ۲۶ فدراسیون به طور کامل مدارک خود را ارائه داده‌اند و ۵ فدراسیون هم به زودی مدارک خود را تکمیل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ شهریور سال آینده به میزبانی چین و در شهر هانگژو برگزار می‌شود و رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان این روز‌ها خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند. 

پیمان فخری سپرست کاروان ورزشی ایران گفت: تا الان ۱۰۵۰ ورزشکار، مربی و سرپرست در سایت بازی‌های آسیایی ثبت نام شده‌اند. ۲۶ فدراسیون به طور کامل مدارک خود را ارائه داده‌اند و ۵ فدراسیون هم به دلیل اینکه درگیر انتخابات بودند قرار است به زودی مدارک خود را تکمیل کنند. در خیلی از رشته‌ها عنوان شد تا خرداد فرصت دارند که اگر پیشرفت محسوسی داشتند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. اخیرا نامه‌ای از شورای المپیک آسیا به چین ارسال شده که در خصوص کرونا ابراز نگرانی کرده بودند. بیشتر پرواز‌ها به هانگژو نمی‌رود و به همین دلیل خیلی از کشور‌ها خواستار برداشته شدن شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

لیست اولیه تیم ملی فوتبال برای بازی‌های آسیایی ۴۰ نفر است

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی گفت: امروز با دفتر ماجدی تماس گرفتم، اما نتوانستم با او صحبتی کنم. قرار است تا فردا اسامی بازیکنان تیم ملی برای بازی‌های آسیایی اعلام و در لیست اولیه ۴۰ نفر انتخاب خواهند شد. در هر صورت مسئولان فدراسیون قول دادند به زودی وضعیت قرارداد‌های کادرفنی تیم‌ها را مشخص کنند.

سرپرستی فدراسیون فوتبال کشورمان بعد از عزل عزیزی خادم بر عهده میرشاد ماجدی قرار گرفته و امروز اعضای هیئت رئیسه در جلسه‌ای که با حضور ماجدی برگزار شد درباره آخرین وضعیت فوتبال و فوتسال صحبت‌هایی انجام دادند.

مخالف ادغام بودجه هستیم

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری گفت: مخالف ادغام بودجه هستیم و دلایل محکم خود را کتبی و شفاهی به مجلس، سازمان برنامه بودجه و کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق منعکس کردیم. سوال ما این است که با ادغام بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چه مشکلی از ورزش حل می‌شود. نه تنها هیچ مشکلی از ورزش کشور حل نمی‌شود، بلکه افزوده هم خواهد شد. نکته دوم اینکه اگر هدف طراحان این طرح ایجاد نظارت است حتما باید بدانند و اگر نمی‌دانند امروز بدانند که نهاد‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور به صورت تمام وقت سالیان سال است در کمیته مستقر هستند و نظارت دارند.

امیری گفت: برگزاری هر چه سریعتر انتخابات به نفع رئیس کمیته، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و ورزش قهرمانی است. ثبات مدیریتی یک ضرورت برای رویداد‌های پیش‌رو است. سه رویداد مهم در سال آینده و مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را در پیش داریم. مصمم هستم با حمایت وزیر ورزش و هیئت اجرایی در اولین فرصت و در بهار انتخابات را برگزار کنم. انتخابات باید در چارچوب اساسنامه و قانونمند باشد. رئیس کمیته ملی المپیک بیش از هر کسی مدافع منشور المپیک خواهد بود.

در ۵ رشته شانس مدال طلا داریم

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی گفت: پیش‌بینی ما این است که در تکواندو، کاراته، کیک بوکسیک، وزنه برداری و کشتی طلا بگیریم. برای رشته‌های رکوردی، رکورد مدال طلای بازی‌های دوره قبل ملاک است. البته ممکن است در جلسات رویکرد‌ها تغییر کند. همچنین شنا، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و دوومیدانی نیز در بخش معلولین حضور خواهند داشت، اما در دومیدانی معلولین شرکت نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار