سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۶ شهرستان در فارس در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و برای برون رفت از این بحران، به مشارکت همگانی نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید وحید حسینی با این هشدار که هم اکنون بسیاری از مناطق کشور در وضعیت قرمز هستند، گفت: اصل مهم در شرایط کنونی برای کنترل چرخه‌های انتقال بیماری در جامعه، پایبندی مبتلایان به موضوع قرنطینه خانگی است تا از ابتلای اطرافیان به بیماری پیشگیری شود.

او گفتک کوچکترین سهل انگاری و عادی پنداری برخی افراد می‌تواند سلامتی جامعه را به خطر بیاندازد.

به گفته حسینی؛ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ایمن سازی جامعه با تکمیل دُزهای واکسن کرونا از سوی مردم، مهمترین عامل کنترل این بحران است تا شاهد افزایش سطح ایمنی عمومی در برابر این بیماری باشیم.

حسینی گفت: تا کنون ۹۲.۸۸ درصد جمعیت گروه هدف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نوبت اول، ۸۶.۵ درصد نوبت دوم و ۴۳ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۱.۵ درصد از افراد پنج تا ۱۲ سال استان نیز تاکنون در برابر این بیماری واکسینه شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه لازم است مردم استان با جدیت بیشتری شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: با توجه به سرعت بالا و سرایت پذیری همه گیری سویه جدید امیکرون، تزریق واکسن به ویژه دریافت دُز سوم باید در اولویت کار‌های مردم قرار گیرد.

بررسی آخرین وضعیت کرونا در شهر‌های استان و شرایط شهر‌های قرمز، پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، ارزیابی خدمات ارایه شده در مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، بررسی علت‌های جان باختن مبتلایان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه، آمار بهبودیافتگان، نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس، بخش‌های دیگر این نشست بود که از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.