باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - کورش سبزعلی گفت: هزینه حفظ و نگهداری روزانه هر اتوبوس ۷ میلیون ریال است و در ابتدای دهه ۹۰ اتوبوس رانیها وارد فاز بازسازی ناوگان خود شدند و همچنین به صورت جزئی نوسازی اتوبوسها نیز انجام شد.
او می گوید: در اهواز نیز بازسازیها آغاز شد و با دریافت اعتبارات خزانهای نسبت به تعمیر و بازسازی اتوبوسهای که به دلایل مختلف از رده خارج شده بودند، اقدام شد.
تعمیر و نوسازی صندلی ها، رنگ آمیزی اتوبوس، تعمیر کولر و قطعات موتوری در حال انجام است.
با توجه به میزان اتوبوسهای در دست تعمیر تعداد سند خزانهای به مبالغ مختلف به سازمان اتوبوس رانی برای تعمیر اتوبوسها اختصاص یافت و در طول سال جاری این اسناد در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
تسهیلاتی برای تعمیر و بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به سازمان ابلاغ شد تا این اتوبوسها توسط شرکتهای دارای مجوز تعمیر شوند، پس از آن با تاکید و پیگیری شهردار جدید اهواز با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف خزانه و پس از انتخاب بانک عامل نسبت به خرید اتوبوسهای جدید اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/م