ادعای گروه هفت: نگران بسیج نیرو‌های روسیه در نزدیکی اوکراین هستیم

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک از آنچه به ادعا، بسیج نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین خوانده شده، ابراز نگرانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما به شدت نگران بسیج نظامی شدید و غیر موجه روسیه در نزدیکی اوکراین هستیم.

وزرای خارجه گروه هفت همچنین مدعی شدند: بسیج نظامی روسیه چالشی برای امنیت جهان و نظام بین الملل محسوب می‌شود.
در این بیانیه ادعا شده است که گروه هفت نشانه‌ای از اینکه روسیه در حال کاهش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی مرز اوکراین هستند، نمی‌بینند.

در این بیانیه آمده است: ما از روسیه می‌خواهیم مسیر دیپلماسی را انتخاب کرده، تنش‌ها را کاهش دهد، نیرو‌های نظامی خود را ازنزدیکی مرز اوکراین خارج کند و بطور کامل به تعهدات بین المللی پایبند باشد.

وزرای خارجه گروه هفت در ادامه این بیانیه افزودند: ما از طریق اقدامات روسیه قضاوت می‌کنیم و امیدواریم مسکو فعالیت‌های نظامی اش را در نزدیکی اوکراین کاهش دهد. ما بر تصمیم خود برای ادامه گفتگو با روسیه در زمینه مسائل مشترک تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما بر پایبندی راسخ خود در زمینه حاکمیت اوکراین داخل مرزهایش و آب‌های اقلیمی اش تأکید مجدد می‌کنیم و خویشتنداری که اوکراین در مقابله با تحرکات پیاپی از خود نشان داد را ارج می‌نهیم.

وزرای خارجه گروه هفت اعلام کردند: ما بر حمایت مسترمان از تلاش‌هایی که آلمان و فرانسه در چارچوب نورماندی بکار بستند، تأکید می‌کنیم. ما از این مسأله که حوادث سازماندهی شده بتاوند بهانه‌ای برای تشدید احتمالی نظامی در اوکراین باشد، نگران هستیم.

گفتنی است در حال حاضر کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا بر تنش روسیه و اوکراین افزوده‌اند و ادعای حمله احتمالی از سوی روسیه به اوکراین را مطرح کرده‌اند، البته این ادعا‌ها بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار