عقیم سازی ۴۵ قلاده سگ در ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در سال جاری ۴۵ قلاده سگ در ارومیه عقیم سازی شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - هادی بصاری گفت: به منظور ارتقاء سلامت و امنیت شهروندان و رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بعد از زنده‌گیری سگ‌های بی‌پناه از سطح شهر توسط اکیپ‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه فرآیند واکسینه‌کردن، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی در پناهگاه این سازمان صورت می‌گیرد.

او گفت: یک پناهگاه نگهداری سگ های ولگرد به مساحت ۳هکتار در جاده شهید کلانتری واقع است؛ این پناهگاه بزرگترین و مجهزترین پناهگاه موجود در سطح شمالغرب کشور است که دارای بخش های ویژه از جمله اتاق عمل، واکسینه کردن و عقیم سازی سگ توسط دامپزشک است.

بعد از عقیم سازی سگ ها به قرنطینه منتقل و پس از طی دوره جراحت و در صورت لزوم تزریق آنتی بیوتیک و بهبود زخم های حاصل از جراحی، پلاک گذاری به طبیعت منتقل می شوند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه: طبق دستورالعمل سازمان بهیاری ها در سال ۸۷ کشتار سگ های ولگرد ممنوع و بر روش واکسیناسیون و عقیم سازی توصیه شده؛ برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد باید کانون های تولید سگ های بی صاحب مورد شناسایی و علت اصلی افزایش تعداد آنها مورد بررسی قرار گیرد چرا که سگ ها بصورت گله ای زندگی می کنند و برای خود قلمرو دارند، چنانچه سیر باشد قلمرو خود را ترک نمی کنند و اجازه ورود سگ دیگر را به قلمرو خود نمی دهند.

او گفت: تعدادی از شهروندان با اخته کردن و جمع اوری سگ های ولگرد مخالفند و برخی از پرسه زدن آنها ابزار نگرانی می کنند که این نشان دهنده این است،حل مشکل سگ های ولگرد قبل از هر اقدامی نیاز به پایش فرهنگی دارد که در این مسیر نیازمند مشارکت تمامی شهروندان و رسانه ها و همیاری سازمان های متولی جهت فرهنگ سازی و اجرای کامل و اصولی پروسه ساماندهی هستیم.

شهروندان درصورت مشاهده سگ های ولگرد بی پناه در سطح شهر می توانند از طریق سامانه ۱۳۷موضوع را گزارش کنند تا در اسرع وقت اکیپ های ویژه در محل حاضر و اقدام به زنده گیری کنند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.