اجرای طرح مانا در محلات آسیب خیز فارس

مدیرکل بهزیستی فارس از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان با عنوان طرح "مانا" خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید محمدصادق کشفی‌نژاد، در خصوص اجرای طرح "مانا" (مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)، گفت: ۵۶۲ نوجوان در قالب این طرح آموزش دیده‌اند.

او، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌کند.

به گفته کشفی‌نژاد این موجب توانمندی و ایجاد ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی می‌شود وگروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح  ۱۳ تا ۱۸ سال است.

او گفت: این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می‌بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان، گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت‌ها، طراحی پروژه‌های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است، که تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده‌اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر هستند. تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب‌ها را تهیه و اجرا کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار