معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص برخی افراد که قدرت سویه جدید "اُمیکرون" را در حد یک سرماخوردگی ساده تصور می کنند هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سارا شاه آبادی گفت: این سویه هم درگیری ریه ایجاد می کند و هم قدرت مرگ و میر دارد.

خانم شاه‌آبادی می گوید سویه جدید "اُمیکرون" در استان سیر صعودی و فزاینده  دارد و با توجه به قدرت سرایت بالایی که دارد به سرعت در سطح استان در حال شیوع است.

 به گفته معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه  شهرهای قرمز استان به ۱۳ شهر افزایش یافته است و هم اکنون وضعیت عمده شهرها به حالت قرمز درآمده و اگر مردم رعایت نکنند، قطعا با شرایط دشوارتری رو به رو خواهیم شد.

 هیچ چیز در خصوص موج جدید قابل پیش بینی نیست، وضعیت این موج هم همانند موج های گذشته به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد و اگر مردم رعایت نکنند قطعا این موج را مدت طولانی تر و با شدت بیشتری خواهیم داشت.

این سویه تنها به لحاظ برخی علائم با سرماخوردگی مشابهت دارد، اما قدرت آن و سرایت بالای آن به هیچ عنوان شبیه سرماخوردگی نیست و تقریبا با ابتلای یک نفر تمام افراد خانواده و نزدیکان فرد درگیر می شوند.

انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این سویه و مرگ و میر ناشی از آن، لازم است؛ در حال حاضر مرگ و میر ناشی از کرونا در تمام افراد میانسال مربوط به کسانی است که واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

متاسفانه این سویه قدرت بیماری زایی بالایی نسبت به سویه های قبلی در کودکان دارد و با توجه به اینکه کودکان واکسینه نشده اند باید مراقبت بیشتری از آنها صورت گیرد.

خانم شاه آبادی از والدین خواست تا فرزندان خود را که در رده سنی واکسیناسیون قرار دارند هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن به مراکز مربوطه برده و واکسن را برای آن‌ها تزریق کنند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.