شناسایی ۲۱۱ واحد متخلف در بازرسی و نظارت از کالا‌های اساسی همدان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشف و شناسایی ۲۱۱ فقره تخلف در بازرسی و نظارت از کالا‌های اساسی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حسین فضلی افزود: از ابتدای قانون انتزاع تاکنون، ۲۱۱۷ مورد بازرسی از شش گروه کالا‌های اساسی تنظیم بازار انجام شده که در این بازرسی‌ها ۲۱۱ فقره تخلف به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان کشف و شناسایی و با تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات به تعزیرات معرفی شده‌اند.

 گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت را از جمله تخلفات این واحد های صنفی بود.

او افزود: اقلام پروتئینی، لبنیات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و روغن از جمله شش گروه کالایی اساسی تنظیم بازار که مورد نظارت و بازرسی قرارگرفته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه علاوه بر آن اقلام اساسی که در قالب تنظیم بازار به استان سهمیه داده می‌شود و سایر اقلام که در بازار و توسط اصناف به فروش می‌رسد مورد بازرسی قرار می‌گیرند گفت: مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی و خوراکی با موضوع قانون انتزاع (به جز شورای آرد و نان) از ابتدای دی ماه در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرارگرفته است.

در سال ۱۳۹۱، قانون انتزاع در مجلس نهم تصویب شد. این قانون به تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره دارد.

طبق ماده یک قانون انتزاع همه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در موارد زیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار