عضو شورای شهر تهران گفت: در دوره گذشته ۳ هزار دستگاه اتوبوس را از دست دادیم و ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناصر امانی گفت: شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده که ساخت بعضی از پروژ‌هایی که در توان مالی‌اش نیست را به بخش خصوصی برابر قوانین و مقررات واگذار کند، یکی از این پروژه‌ها اتصال بزرگراه امام علی به بزرگراه شمال است.

به گفته عضو شورای شهر تهران وقتی شهر برای تخصیص اعتبار به حمل و نقل عمومی مشکل دارد چرا می‌خواهند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌ای که نه اولویت دارد و نه در طرح جامع آمده اختصاص دهند اعضای شورای پنجم می‌دانند که تبصره ۱۹، بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی است و به فرض اینکه در اولویت گذاشته شود، مطالعات آن انجام و در شورای ترافیک تصویب شود، قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود.

در بودجه ۱۴۰۱ فقط ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش حمل و نقل اختصاص داده‌ شده و ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده‌ شده که ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن برای حمل و نقل است و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم در تبصره ۳۰ ام از مازاد درآمد شهرداری برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی است.

 او می‌گوید طی ۴ سال گذشته در ارتباط با حمل و نقل عمومی چه کرده‌اند، یک قطار مترو توانستند به مترو اضافه کنند؟ یا اینکه ما انبار‌های خالی مترو را تحویل گرفتیم؟ کسی که می‌خواهد نقد کند باید عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ما در دوره گذشته ۳ هزار دستگاه اتوبوس را از دست دادیم و ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه درخواست می‌کنم این عنوان شهردار و شورای انقلابی را اصلاح کرده و دست از شانتاژ‌های رسانه‌ای‌شان بردارند.

امانی گفت: بعد از اینکه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران مصوب شد؛ در فضای مجازی و یکی از روزنامه‌های اقتصاد مطلبی تحت عنوان «هم‌دستی شهردار و شورای انقلابی علیه متروسواران» منتشر کرد. اگر رسانه‌ها این مطلب را می‌نوشتند می‌گفتیم تخصصی ندارند، اما بعد دیدم یکی از اعضای شورای پنجم مطلب را تبدیل به جدول کرده و به کرات آن را برای بنده ارسال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار