وزارت امور خارجه سوئد از کاهش تعداد کارکنان سفارت خود در اوکراین در سایه تنش‌های اخیر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه سوئد امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با توجه به وضعیت امنیتی خطرناک و غیرقابل پیش بینی اوکراین و تشدید تنش در این کشور تصمیم گرفته تعداد کارکنان سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را کاهش دهد.

پیش از این تصمیم نیز به توصیه وزارت امور خارجه سوئد اعضای خانواده کارکنان هیأت دیپلماتیک در کی‌یف این کشور را ترک کردند.

به گزارش آر تی، در همین رابطه سفارت هند در کی‌یف هم با صدور بیانیه‌ای با توجه به وضعیت نامشخص فعلی در اوکراین از شهروندان هندی به ویژه دانشجویانی که اقامت آن‌ها ضروری نیست خواسته تا به طور موقت این کشور را ترک کنند و به شهروندان خود همچنین توصیه کرده از سفر‌های غیرضروری به این کشور خودداری کنند.

این هیأت دیپلماتیک در ادامه تایید کرد که سفارت هند به طور معمول به کار خود ادامه می‌دهد و همه خدمات را به شهروندان خود در اوکراین ارائه می‌دهد.

پیش از این فرانسه، آلمان و اتریش نیز با صدور هشداری از شهروندان خود در اوکراین خواسته بودند هر چه زودتر خاک این کشور را ترک کنند.

در پی تشدید تنش‌ها در اوکراین دولت روسیه بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد و هدف غرب از مطرح کردن این ادعا تشدید تنش در منطقه و توجیه گسترش ناتو به شرق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار