توزیع هشت هزار و ۲۰۰ تن جو بین عشایر لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ تن جو طی روز‌های آینده از طریق سامانه "مالیار" بین عشایر لرستان توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - سید "عماد شاهرخی" شامگاه شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان امور عشایری و مدیر کارخانه آرد ایران عشایر لرستان اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به عشایر استان از جمله ایجاد راه دسترسی، آبرسانی، بهسازی چشمه ها، آبی کردن زمین‌های زراعی و کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی ارائه شده است که ادامه مسیر خدمات رسانی بیشتر به این، ولی نعمتان همراهی و همکاری و مدیریت جهادی همه همکاران این حوزه را بیش از پیش می‌طلبد.
وی با اعلام اینکه در سفر اخیر هیات دولت به لرستان مبلغ ۷۹ میلیارد تومان برای حوزه عشایر مصوب گردید افزود: مبلغ ۱۴ میلیارد تومان این مبلغ تاکنون جذب و به منظور راهسازی مناطق عشایری هزینه خواهد شد.
شاهرخی بر ارائه دقیق آمار و اطلاعات تأکید کرد و گفت؛ باید نقشه راه و برنامه مدونی برای حوزه عشایر طراحی کنیم تا در خدمت رسانی به عشایر کوتاهی صورت نگیرد.
در این دیدار "هوشنگ نورمحمدی" مدیرکل امور عشایری استان گفت: عشایر لرستان با ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار و ۸۳ هزار نفر جمعیت حدود ۴/۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی عشایر استان یک و نیم میلیون راس دام، پنج درصد از صنایع دستی، ۸۵ هکتار هزار هکتار از زمین‌های زراعی و ۱۳۰۰ باغات استان را در اختیار دارند.
وی عنوان کرد: تا کنون ۸۵۷ تن آرد، ۸۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر توزیع شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.