معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن‌های نیمه شعبان امسال با محوریت مردم برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - جواد هاشمی مهر در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با تاکید بر مردمی بودن این جشن‌ها گفت: باید با استفاده از ظرفیت مساجد امامزاده‌ها هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها و نهاد‌ها، زمینه برگزاری جشن‌های مردمی در نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

او از تشکیل کمیته‌های یازده گانه‌ای برای ساماندهی و برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: کمیته پشتیبانی باید اولین کمیته‌ای باشد که در جهت هماهنگی برنامه‌ها و کمیته‌های دیگر هر چه سریع تر تشکیل شود.

هاشمی مهر شرایط کرونا در استان را یادآور شد و گفت: باید شرایط کرونا برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شود که در صورت قرمز بودن وضعیت شهر‌ها تجمعات غیرمعمول شکل نگیرد که باعث آسیب پذیری مردم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار به ویژه برنامه‌های نیمه شعبان هم اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های ویژه نیمه شعبان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و مهدوی و همچنین برگزاری جشنواره انتظار و شب شعر از مهمترین برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان است.

او گفت: کمک‌های مردمی هم به صورت بسته‌های معیشتی در کنار بسته‌های فرهنگی در بین اقشار نیازمند جامعه توزیع خواهد شد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: برای برگزاری مراسم نیمه شعبان مردمی سازی جشن‌های مذهبی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌ها باشد.

نوذر استوار با بیان اینکه امروز باید با تولید برنامه‌های پر محتوا و مردمی پسند ذائقه سازی شود، گفت: با توجه به اینکه هدایت فکری جامعه بر عهده ماست و نباید این ذائقه سازی را محدود به فضای مجازی و صدا و سیما کنیم.

او همچنین به ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان در صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های شادی را به صورت ویژه پیش‌بینی کردیم که از ابتدای ماه شعبان پخش این برنامه‌ها شروع می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.