سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صادرات ۱۱ میلیون دلار کالا توسط شرکت های تعاونی اردبیل به مقصد کشور‌های منطقه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - بهروز رحیم‌زاده گفت: محصولات این شرکت‌های تعاونی به کشورهای مختلف از جمله آلمان، روسیه، قطر، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می گوید: با توجه به استقرار سامانه ثبت تعاونی کشور از نیمه دوم سال، انجام کلیه مراحل تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به ادارات و به صورت خدمت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته او، تجمیع سرمایه‌های اندک برای فعالیت اقتصادی و در نتیجه رونق تولید به خصوص در مناطق کم برخوردار از اهداف اصلی تعاون است.

رحیم زاده گفت: در راستای مردمی سازی اقتصاد و تحقق سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور، تعداد یک هزار و ۹۴۱ شرکت تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۶ هزار و ۵۹۴ نفر در سطح استان اردبیل در حال فعالیت اقتصادی است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین می گوید: طی یکسال گذشته تعداد ۷۲ شرکت تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای ۷۲۷ نفر در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده و تعداد ۱۲ شرکت تعاونی راکد نیز با تغییر موضوع فعالیت، تغییر اعضای هیات مدیره و تزریق تسهیلات فعال شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.