معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره نادیده گرفتن بمباران دونباس از سوی اوکراین ابراز نگرانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پولیانسکی با انتقاد از آمار و ارقام منتشر شده از تعداد نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین، اطلاعات غرب را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: باتوجه به این واقعیت که همکاران غربی ما تلاش می‌کنند چشمان خود را بر وقایع شرق اوکراین ببندند، از همان ابتدا بمباران در این مناطق را انکار کرده و ادعا می‌کنند که هر آنچه در آنجا رخ می‌دهد، نتیجه تحریک‌های روسیه است. البته با چنین انگیزه‌بخشی و تهییجی، این امکان خطرناک وجود دارد که برخی مردم اوکراین، انگیزه برانگیختن شورشیان این مناطق را داشته باشند.

او گفت: بنابراین اگر شرکای فرانسوی ما بتوانند بر اذهان نهاد‌های اوکراینی تاثیر گذاشته و آنان را متقاعد کنند که باید به توافق مینسک پایبند باشند و بر جمعیت منطقه دونباس آتش نگشایند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این دیپلمات تکرار کرد که مسکو اجازه دارد نیرو‌های خود را در هر کجای خاک خود که بخواهد مستقر کند و گفت: ما به اطلاعات آمریکا و انگلیس اعتماد نداریم؛ آن‌ها در موارد بسیاری ما و تمام جهان را ناامید کرده‌اند. همان ادعای تولید سلاح کشتار جمعی در عراق [که بهانه آمریکا و انگلیس برای حمله به این کشور در زمان ریاست جمهوری صدام بود]کافی است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک تایید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا حدود ۲ هزار نقض آتش‌بس در شرق اوکراین را ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه تنش‌هاست. «الکساندر چوپریان» سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه نیز در همین راستا اعلام کرد که اطلاعات حاکی از آن است که بیش از ۴۰ هزار نفر مجبور به ترک مناطق مجاور اوکراین و ورود به خاک روسیه شده اند و در حال حاضر عمدتا در منطقه روستوف مستقر هستند.

فرمانده استقلال طلبان جمهوری خلق دونتسک هم از روز جمعه در پی وخیم شدن وضعیت در این منطقه و گلوله‌باران آن از سوی ارتش اوکراین اعلام کرد که در حال تخلیه کودکان، زنان و سالمندان این جمهوری به روسیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار