فرماندارشهرستان نمین از احداث ۲ کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین در شهرستان نمین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - طیب امینی گفت: کشتارگاه دام سنگین و سبک شهرداری نمین فقط ظرفیت کشتار شهر نمین را دارد چرا که شهرستان نیاز جدی به راه اندازی کشتارگاه داشت.

فرماندار نمین می گوید: یک کشتارگاه دام سبک و سنگین با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دهستان «ننه کران» احداث خواهد شد.

به گفته او ، کشتارگاه دیگری در شهر آبی بیگلو در حال احداث بوده که با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است در صورتی که این دو کشتارگاه در شهرستان نمین به بهره برداری برسد نه تنها در شهرستان نمین مشکل کشتار نخواهیم داشت بلکه روستاهای اطراف شهرستان نیز می‌توانند از ظرفیت این کشتارگاه‌ها استفاده کنند.

امینی نظارت هر چه بیشتر دامپزشکی را خواستار شد و گفت: شهردار نمین قول مساعدت داد تا مشکلات کشتارگاه شهر نمین را برطرف کند.

فرماندار شهرستان نمین می گوید: واحد دامپروری دیگر با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای اولین بار در شهرستان نمین راه اندازی شده است که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

به گفته او، تسهیلات لازم را برای راه اندازی فازهای بعدی این واحد در نظر گرفته شده و قول مساعدت داده می شود تا مشکل برق و راه و همچنین مشکل سوخت این واحد با همکاری جهاد کشاورزی برطرف شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.