مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۲۲۲ تن در شهرستان گچساران شرایط استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پژمان نیک اقبالی گفت: ۹ هزار و ۲۲۲ در این شهرستان برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که پس بررسی در وزارت  راه و شهرسازی حدود چهارهزار تن حذف شدند.

او گفت: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:برای افرادی که شرایط استفاده از تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن را دارند پیامک ارسال می شود تا برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سهم آورده متقاضیان در مرحله نخست این طرح ۴۰ میلیون تومان است.

نیک اقبالی تصریح کرد:معلولان جسمی حرکتی ۲۰ سال به بالا و  نخبگان  ۲۰ سال به بالای دارای گواهینامه از بنیاد نخبگان کشور حتی در صورت مجرد بودن هم می توانند در طرح جدید جهش تولید نام نویسی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با ۲ سال دوره تنفس پرداخت می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون همچنین ۴۱۹ نفر در شهرستان گچساران برای احداث مسکن اقدام ملی پول پرداخت کرده اند.

پژمان نیک اقبالی افزود:تا زمان حاضر این  متقاضیان ۴۳۵ میلیارد ریال پرداخت کرده اند و متقاضیان این طرح در گچساران باید ۶۴میلیارد  ریال دیگر سهم آورده پرداخت کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۹۵ نفر  در گچساران برای بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی نام نویسی کرده اند که پس از بررسی های کارشناسی یکهزار و۴۳۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.