شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۲۳ واحدی متوقف شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان - شاخص کل بورس تهران، امروز دوشنبه (دوم اسفند) در ابتدای معاملات با رشد ۹۶۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۲۳ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید


اکبر ادهم  تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل بورس از ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد و با مثبت به پایان رساند.کاهش نرخ دلار از جمله موارد اثر گذار بر برخی صنایع دلار محور بود اما صنایع ریالی شرایط مطلوب تری را داشتند.با توجه به شرایط ایده آل بنیادی بازار و ارزندگی حمایت حقوقی ها را نیز شاهد هستیم. امروز گروه  خودرو و بانک بیشتر مورد تقاضا بودند.

موضوع مهم این است که همچنان در بازار میزان نقدینگی  کم است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم دو هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «وبملت» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۴۵۶ واحدی روی پله ۳۲۷ هزار و ۸۸۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۵۰ میلیارد سهم به ارزش دو هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان رسید.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۳۸ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱ هزار و ۲۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۰۸ میلیارد تومان رسید.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، وبملت و خودرو به ترتیب با ۲۱۵۴.۱۸، ۸۰۲.۹۲ و ۷۵۴.۷۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، فملی و پارسان به ترتیب با ۹۵۲.۹۹، ۴۰۰.۳۱ و ۳۸۵.۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های بپاس، فرابورس و فزر به ترتیب با ۱۳.۷۳، ۶.۶۵ و ۶.۴۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های مارون، شراز و آریا به ترتیب با ۵.۷۴، ۵.۳۴ و ۴.۹۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۶۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «بانک‌ها»، «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس


سهام شرکت‌های کالا، غاذر و حکشتی بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های انرژی ۱، فاما و ثامان بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های کلر، حسینا و ثعمرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت غپاذر، افرا و پخش بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، افران و حکشتی بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، غذشت و کمند در بورس ایران داشتند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، تابان ۰۳ و اوصتا در بورس ایران داشتند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های صخود ۰۰۱۲۲، دارایکم و خودرو بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و وبملت بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس
همچنین اراد ۸۶۴، اراد ۸۵۴ و اراد ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

رشد ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی شاخص کل بورس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار