معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش ۴۰ درصدی توزیع نهاده‌های دام و طیور در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حسین فضلی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۲ هزار تن نهاده‌های دام و طیور در این استان توزیع شده که توزیع این میزان نهاده به نسبت مشابه سال قبل ۳۸ تا۴۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: دلیل این افزایش نهاده بیشتر به خاطر شرایط خشکسالی بوده که در سال جاری درگیر آن بوده‌ایم و متاسفانه بارندگی خوبی نداشتیم و خشکسالی بدی را استان همدان تجربه کرد.

فضلی گفت: با توجه به اینکه استان همدان بعد از پیگیری‌های بسیاری که صورت گرفت جزو استان‌های مشمول بند خشکسالی در نظر گرفته شد و به همین دلیل توانستیم سهمیه‌ای خاص از مرکز برای استان بگیریم و این افزایش توزیع نهاده‌ها را نسبت به سال قبل و سال گذشته داشته باشیم.

او گفت: در استان همدان از نظر میزان تولید گوشت قرمز با توجه به نیاز سرانه‌ای که داریم بیشتر از حد نیاز گوشت تولید می‌شود، بر اساس آمار معاونت بهبود دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان جمعیت دامی استان نسبت به نیاز جمعیت ما بیشتر بوده و از نظر تامین گوشت قرمز استان همدان مشکلی ندارد، اما این مقوله‌ای است که وابسته به شرایط کشوری است.

فضلی گفت: با توجه به اینکه تولید گوشت قرمز استان همدان بیش از نیاز سرانه‌ای استان بوده بخشی از تولید گوشت قرمز استان همدان به سایر استان‌ها از جمله کرج و تهران ارسال می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.