رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب کرمانشاه در رشته سنگنوردی انتظار داریم کرمانشاه پایلوت این رشته در ایران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- رضا زارعی گفت : در سال‌های اخیر با کمک هیات و حمایت باشگاه‌های بخش خصوصی اتفاقات خوبی در کوهنوردی این استان اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس فدراسیون کوهنوردی، کرمانشاه از استان‌های مستعد رشته کوهنوردی در ایران و از قطب‌ها و استان‌های کوهنورد خیز کشور است، بنابراین در بحث آموزش‌ها باید قدم‌های بیشتری برداشته شود، هرچند که در این راه دشواری‌ها و سختی‌هایی وجود دارد.

علیرغم فعالیت‌های خوبی که در حوزه آموزش در این سال‌ها در کرمانشاه انجام شده، اما در بحث قهرمانی اُفت‌هایی داشته ایم، بویژه در بحث سنگنوردی توقع و انتظار از این استان بیشتر است.

یکی از دلایل ضعف رشته سنگنوردی در کرمانشاه نبود زیرساخت‌های لازم است از حدود دو سال پیش دیواره سنگنوردی استان استارت خورده، هرچند که بخشی از کار باقی مانده، اما با همین شرایط فعلی هم با رعایت برخی نکات قابل بهره برداری است.

از آنجایی که کرمانشاه استانی کوهستانی است که در آن بارش‌های برف و باران زیادی وجود دارد و از سویی در تابستان هم با توجه به مرزی بودن، ریزگرد‌ها را در آن داریم، بنابراین این عوامل جوی می‌تواند به این دیواره آسیب برساند، برای همین باید سریعتر از آن بهره برداری کنید.

تا زمانی که منتظر اعتبارات دولتی برای پایان این پروژه باشید، به همین شکل باقی خواهد ماند، لذا تلاش کنید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن استفاده کنید .

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه دیواره سنگنوردی

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت : پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر برای ورزشکاران این رشته قابل بهره برداری است.

صابر رحیمی گفت: این پروژه به دلیل شیوع بیماری کرونا و کمبود اعتبارات هنوز تکمیل نشده است.

در حال حاضر بخش اصلی باقی مانده کار، مسقف نمودن این دیواره است، با این وجود هم اکنون ورزشکاران سنگنورد استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای اجرایی شدن این پروژه پیگیری و تلاش‌های زیادی شده، جمعا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز داریم، با این وجود در حال حاضر هم قابل بهره برداری است.

از آنجایی که در دوسال گذشته درگیر شیوع بیماری کرونا بوده ایم، امکان برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون فراهم نشد، اما برگزاری آن در سال آینده در دستورکار قرار دارد.

ظرفیت‌های خوبی در بخش غارنوردی در کرمانشاه بویژه در کوهستان پرآو وجود دارد، می‌توانیم یک جشنواره بین المللی غارنوردی هم مانند سنگنوردی داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.