مدیرکل استاندارد مازندران از بازنگری ۱۶۶ استاندارد ملی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-فیاض گفت: ۱۶۶ استاندارد ملی ایران در رشته‌های تخصصی مختلف، از سوی کارشناسان ذیربط استان از ابتدای سال تاکنون  در مازندران مورد بررسی و بازنگری قرارگرفت.

بکارگیری استاندارد‌های متناسب با فن آوری روز موجب افزایش اعتماد مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و ارتقای سطح کیفیت محصولات خواهد شد.

سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین، به روز رسانی و نشر استاندارد‌های ملی را بر عهده دارد.

به گفته فیاض بررسی برای بروز رسانی استاندارد‌هایی که ۵ سال از تدوین آن‌ها گذشته است، از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد.

علاوه بر بازنگری استاندارد‌های ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌ها در دو سطح ملی و بین المللی نیز در دستور کار این اداره کل بوده  که هم اکنون تدوین و تجدیدنظر ۱۴ موضوع استاندارد در سطح ملی و ۳ موضوع استاندارد در راستای حفظ منافع ملی و بیان مواضع کشور در سطح بین الملل، از سوی کارشناسان متخصص این اداره کل و با همکاری و مشارکت متخصصان و صاحبنظران علمی، فنی و تجربی کشور در حال انجام است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.