فرماندار شهرستان نمین گفت:۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و ۱۰ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه برای عملیات اجرایی سد عنبران اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - طیب امینی گفت: ادامه پروژه سد عنبران نیازمند ۴۵ میلیارد تومان بودجه است که ۹ میلیارد تومان اعتبار از محل تنش آبی برای ادامه عملیات اجرایی سد عنبران در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان نمین تأمین آب شرب پایدار را حق مردم دانست و گفت: باید پیگیری‌های لازم را داشته باشیم تا قول وزیر نیرو در ارتباط با اختصاص اعتبار به طرح آب رسانی «نمین _ عنبران» و سد عنبران تحقق یابد.

امینی با اشاره به اینکه سد «سقزچی» نیازمند توسعه است گفت: فاز اول مطالعه سد «نیارق» به پایان رسیده و برای ادامه مطالعه سد «نیارق» و «ننه کران» نیازمند اختصاص بودجه هستیم.

او می‌گوید: در صورت عدم مهار تنش آبی، شاهد مهاجرت ساکنین روستا‌ها خواهیم بود بنابراین باید طرح‌های آبخیزداری جدی گرفته شود تا منابع زیر زمینی تقویت شوند در غیر این صورت شاهد افزایش کانون ریزگرد‌ها در سطح شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان نمین همچنین به مشکلات اهالی روستای علی بلاغی اشاره و گفت: در صورت اختصاص بودجه و مساعدت شرکت آب منطقه‌ای استان مشکل این روستا برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.