توزیع و ذخیره سازی اقلام اساسی در آستانه سال جدید

برنج، روغن، شکر و میوه شب عید در انبار‌های خراسان جنوبی تامین و ذخیره سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - جعفری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سهمیه برنج هندی، پاکستانی و تایلندی تنظیم بازار از ابتدای مهر و آبان در دو مرحله آغاز شد و مرحله سوم و چهارم تنظیم بازار در آذر و دی ماه انجام شد.

۱۹۰ بازرس و ناظر وضعیت را رصد می‌کنند.

او گفت: مرحله پنجم در بهمن شامل ۷۵۰ تن بود که برنج پاکستانی ۳۷۵ تن آن توزیع شده و ۳۷۵ تن برنج هندی و ۱۷۵ تن برنج تایلندی نیز در هفته جاری توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت:۹۲۰ تن برنج سهمیه اسفند و بهمن در استان بوده که ۱۵۰ تن در اختیار سازمان‌های معیشتی و ۱۳۵ تن در اختیار فروشگاه اتکا قرار گرفته است

قیمت برنج تایلندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی ۲۴ هزار تومان برای مصرف کننده است.

جعفری گفت: شکر خانوار در حال توزیع ۱۷۵ تن، شکر صنف و صنعت ۱۵۰ تن و شکر زنبورداران ۸۶ تن است که قیمت هرکیلو شکر خانوار ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان است.

او گفت: مرغ منجمد تنظیم بازار هر کیلو ۲۰ هزار تومان مصرف کننده و گوشت گوساله منجمد سردست ۴۰ تن ابلاغ شده با قیمت ۱۰۷ هزار تومان در حال توزیع است.

جعفری گفت: روزانه ۹۰ تن تولید تخم مرغ در استان تولید می شود که ۶۰ تن آن مازاد است و به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

گوشت مرغ در استان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و یزد توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قیمت مرغ گرم و تخم مرغ به ترتیب در استان ۲۹ هزار تومان و ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. طی دو ماهه اخیر در استان ۱۹ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی انجام شده و ۵۸ میلیارد ریال ارزش تخلفاتی بوده که به تعزیرات معرفی شدند.

کم فروشی  در صدر تخلفات مربوط به آرد و نان 

جعفری گفت: روزبازارها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالا‌های اساسی محصولات کشاورزی، انبار‌ها و کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی و کارخانجات خوراک دام و تولید آرد استان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

او گفت: ۸۰۰ تن میوه سیب و پرتقال تامسون در استان ذخیره سازی شده و مشکلی برای شب عید نخواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی می گوید: سهمیه روغن نباتی در بهمن ۷۲۴ تن است ،گوشت مرغ در خرده فروشی‌ها ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان و تخم مرغ مصرف کننده ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

جعفری گفت: برنج، شکر و گوشت به صورت اینترنتی در استان توزیع می‌شود و تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان توزیع شده و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن موجودی انواع کود‌های پایه در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار