رئیس جمهور سوریه از آمادگی دمشق برای به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - در پی افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه و در نتیجه درگیری نیرو‌های دولتی اوکراین با جدایی طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک بشار اسد آمادگی سوریه را  برای به رسمیت شناختن این دو جمهوری اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، بعد از تصمیم دمشق مبنی بر اعلام آمادگی خود برای به  رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن نیز این تصمیم را تنها راه حل خروج از بحران سیاسی کنونی دانست.

در همین رابطه دیمیتری سابلین، معاون مجلس دومای روسیه هم به اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در  این خصوص اشاره کرد.

امروز، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دمشق از تصمیم به رسمیت شناختن لوگانسک و دونتسک حمایت می‌کند و با آن‌ها همکاری خواهد کرد.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مجلس دوما و مجلس فدرال این کشور خواسته بود تا جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را به رسمیت بشناسند. او دیشب با امضای دو سند استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به الحاق کریمه به خاک این کشور در سال ۲۰۱۴ گفته بود که شهروندان کریمه اقدام به انتخاب آزادی کردند و مقامات اوکراین نتوانستند کاری به جز حمایت از گروه‌های تخریبی انجام دهند.

گلوله باران‌های پراکنده در خط تقسیم نیرو‌های دولتی اوکراین و استقلال طلبان روس تبار از پنجشنبه تشدید شده و روابط میان مسکو و کی‌یف در روز‌های اخیر به اوج تنش خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این سوریه هم خودشو قاطی دعوای بزرگترها میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر روسیه به اوکراین حمله کند و بخشهایی از خاک این کشور را ضمیمه خاک خود کند پس ایران هم باید بحرین را ضمیمه خاک خود کند.چین هم تایوان را بخشی از خاک خود می داند.شهرهای شمالی که طبق عهدنامه ترکمنچای و گلستان از دست ایران رفت باید دوباره برگردد.افغانستان و پاکستان هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آمادگی ؟؟
چرا اعلام نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
امیدوارم که شعار نه شرقی نه غربی حداقل اینجا رعایت بشه. و ایران هیچوقت از اقدام روسیه حمایت نکنه.روسیه عملا داره اوکراین و تجزیه میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دیگ به دیگ می گه روت سیاه!
آخرین اخبار